BBDO New York

Pol Hoenderboom - VP, Creative Director BBDO NY: "Enjoyed by view, seen by many"

Op maandag 14 oktober mochten wij bij BBDO binnenkijken (#goals). De Achterhoekse ‘boer’ Pol Hoenderboom is VP, Creative Director. Een titel waar Pol trots op mag zijn als je het ons vraagt. Vice President Creative Director van een netwerk bureau dat elke prijs in de reclame wereld op het bureau heeft staan.

In een twee-en-een-half durende meeting heeft Pol ons de ins en outs van het werken voor het grootste bedrijf ter wereld. In New York verbaast Pol zich nog elke dag, alles in Amerika is groot en dat ziet hij terug als creatief. Zijn inspiratie haalt hij uit het leven, door de kleine dingen om te draaien maak je iets wat mensen willen zien.

Crossover in knowledge
Met zijn beste vriend Bart Mol werken zij samen voor de grootste merken met het grootste budget. Zo zitten zij in een continue proces veel tijd om beslissingen te maken. Hebben ze toegang tot de grootste kwaliteitsproducten, waar ze waanzinnige commercials, ads & prints mee kunnen creeëren.

Pol gaf als levenstip mee dat het áltijd goed komt. Het ene moment ben je niet goed, en voor je het weet sta je aan de top! Want als boer uit de Achterhoek kun je overal in de wereld werken. Met 350 awards op het bureau doet hij zijn werk met passie, en dat is waar hij trots op is.

BBDO: Eén van de bekendste namen in de wereld van de reclamebureaus. Met 289 kantoren verdeeld over 81 landen is dit een van de grootste reclamebureaus ter wereld (#besef). En wij mochten binnenkijken (#besefnogeenkeer). In de visie van BBDO is alle communicatieproblematiek te herleiden tot merkproblematiek. Het antwoord ligt daarentegen nog maar zelden in het gebruik van alleen traditionele reclame-uitingen, zoals commercials en advertenties. In samenhang daarmee heeft het bureau alle relevante vakdisciplines onder één dak.

 

 

Proud

Yesbabe, lees snel waar wij trots op zijn!